ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Σμύρνη 1733 – 1922 Νέα Σμύρνη 1935 – σήμερα
Άρτεμις Χατζηγιαννάκη, "Η πολιτεία που αρμενίζει στα πέλαγα" (2015) Υδατογραφία σε χαρτί, 69x14 εκ.

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, παρέχοντας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης και της συμπερίληψης.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές/τριες του τμήματος Γ3, υπό την καθοδήγηση της Καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής Μ.Γούβαλη, συνεργάστηκαν και υλοποίησαν αθλητικές δράσεις που ενέχουν το μήνυμα της συμπερίληψης, της αλληλεγγύης και του αλληλοσεβασμού. Οι δράσεις αυτές παρουσιάστηκαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου και την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου βιωματικά σε τμήματα του σχολείου στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.


Αφίσα εκδήλωσης εδώ

Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή με τη συμμετοχή μαθητών/τριών των Ομίλων Δημοσιογραφίας και Ραδιοφώνου με συνοδούς τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς Π. Λάδη και Δ. Ζαμάνη αντίστοιχα.
Στην αρχή, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για την ιστορία του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης και παρακολούθησαν μέρος της πρόβας της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν σε χώρους του Ραδιομεγάρου. Πιο συγκεκριμένα, πληροφορήθηκαν για τη λειτουργία του στούντιο του Πρώτου Προγράμματος και κατόπιν είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με δημοσιογράφους στην αίθουσα σύνταξης σχετικά με την δημοσιογραφική δεοντολογία και τον τρόπο παρουσίασης των ειδήσεων. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική εμπειρία! Θερμές ευχαριστίες στην κ. Καρρά, στην κ. Χαμπάκη και στον κ. Πανουτσακόπουλο για την επιμέλεια της ξενάγησης στο Ραδιομέγαρο.
Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική συνάντηση Θεολόγων της Δ΄ Αθήνας κατόπιν προσκλήσεως της Συμβούλου Εκπαίδευσης κ. Κων. Πέππα. Σε αυτήν, η εκπαιδευτικός Θεολόγος του σχολείου μας κ. Δ. Ζαμάνη παρουσίασε διδακτικό σενάριο (σχέδιο μαθήματος και φύλλο εργασίας) βασισμένο σε σύγχρονες διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους. Ακολουθώντας την τετραμερή Βιωματική Μέθοδο (4 Στάδια: Βιώνοντας, Νοηματοδοτώντας, Αναλύοντας, Εφαρμόζοντας), με βάση τις αρχές της αυτενέργειας, της συνεργασίας, της διερεύνησης, της βιωματικότητας και με τη χρήση τεχνικών διδασκαλίας (Σκέψου, Συζήτησε ανά 2 και ανά 4, Μοιράσου, Έντεχνος Συλλογισμός, 5π και 1 γ, Καρέκλα των αποκαλύψεων, Σιωπηρό ερέθισμα με κείμενο, Σκέψου, Γράψε, Συζήτησε, Μοιράσου, Ιστοεξερεύνηση), που προβλέπονται από το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, ανέλυσε τη Διδακτική ενότητα 14: Ο Χριστός φανερώνει με σημεία έναν καινούριο κόσμο i. Χορταίνει τη σωματική και πνευματική πείνα των ανθρώπων: Ο χορτασμός των πεντακισχιλίων (Ιω. 6, 1-15). Ακολούθησε γόνιμος διάλογος με ανταλλαγή απόψεων και ανατροφοδότηση.
Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι οι τρεις μαθητικές ταινίες του Κινηματογραφικού Ομίλου του ΠΓΕΣΣ με τίτλο «Η Έξοδος των Αθανάτων», «Εγώ, η Κυριακή Ναύτη» και «Η φλόγα της επανάστασης» απέσπασαν το Β' Βραβείο (ισοτίμως) στην κατηγορία Γυμνασίων στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό οπτικοακουστικής δημιουργίας "Τα σχολεία εκπέμπουν στην ΕΡΤ" που διοργανώνεται από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την ΕΡΤ.
Και οι τρεις ταινίες με θέμα την επανάσταση του 1821 ανήκουν στο είδος "ιστορικά ντοκιμαντέρ" με δραματοποίηση/αναπαράσταση των ιστορικών γεγονότων από τους/τις μαθητές/τριες και είναι εμπλουτισμένες με τεκμήρια από το πλούσιο αρχείο της ΕΡΤ. Για τη δημιουργία τους προηγήθηκε ενδελεχής αναζήτηση σε βιβλιογραφία, ιστορικά αρχεία και τεκμήρια ενώ πλήθος συντελεστών συνέβαλαν στο τελικό αποτέλεσμα (αναφέρονται όλοι/α στους τίτλους τέλους).
Λίγα λόγια για το περιεχόμενό των ταινιών/ντοκιμαντέρ:
Η "Έξοδος των Αθανάτων" αποτελεί ένα δημιουργικό ταξίδι στο ιστορικό γεγονός της Εξόδου του Μεσολογγίου το 1826, αντλώντας το περιεχόμενό της από τρεις σπουδαίες πηγές: α) το ποιητικό έργο «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» του Διονυσίου Σολωμού, β) τα Απομνημονεύματα του Νικολάου Κασομούλη, αυτόπτη μάρτυρα των γεγονότων, και γ) τη Διακήρυξη της Εξόδου που συντάχθηκε το 1826 από τον Επίσκοπο Ρωγών Ιωσήφ. Το σενάριο είναι γραμμένο σε γλώσσα της εποχής, ενισχύοντας έτσι την ιστορική αυθεντικότητα και ατμόσφαιρα. Παράλληλα, τα σκηνικά και οι παραδοσιακές φορεσιές μας μεταφέρουν νοητά στην εποχή της επανάστασης και της πολιορκίας της πόλης. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο πρωτότυπο τραγούδι που πλαισιώνει την ταινία και δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τους/τις μαθητές/τριές μας (γράφτηκε σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο, μελοποιήθηκε και εκτελέστηκε από τους ίδιους) καθώς και στην εκτέλεση του παραδοσιακού ορχηστρικού κομματιού "Στα Τρίκορφα" από μαθητές μας.
https://youtu.be/-wM9yK2ggyg?si=xdyjVVE-T3EvaulU
Η ταινία "Εγώ, η Κυριακή Ναύτη", αναφέρεται στην αληθινή ιστορία της Κυριακής Ναύτη, συζύγου του Μιχαήλ Ναύτη, ο οποίος είχε μυηθεί στη Φιλική Εταιρία. Όταν η Κυριακή ανακαλύπτει τα έγγραφα του συζύγου της σχετικά με τη συμμετοχή του στη Φιλική Εταιρία, ο Μιχαήλ Ναύτης και οι Φιλικοί πρέπει να πάρουν τη δύσκολη απόφαση, πώς να διαχειριστούν την αποκάλυψη της κρυφής τους δράσης. Με ποιόν τρόπο θα εξασφαλίσουν ότι η Κυριακή Ναύτη δεν θα αποκαλύψει σε κανέναν το μυστικό τους;
https://youtu.be/MzOieaHP-GA?si=VS6m3qat2q_UOwFE
Στο επίκεντρο της ταινίας "Η φλόγα της επανάστασης" τίθενται οι μορφές του Άγγλου Φιλέλληνα Λόρδου Βύρωνα και της Μαντώς Μαυρογένους. Προβάλλεται η συγκινητική επιστολή που γράφει ο Λόρδος Βύρων σε φίλους του λίγο πριν τον θάνατό του, δηλώνοντας τη μεγάλη αγάπη του για την Ελλάδα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει στη συνέχεια η φλογερή επιστολή της Μαντώς Μαυρογένους προς τις Γαλλίδες της εποχής, με την οποία επιδιώκει να τις συγκινήσει και να τις επηρεάσει έντονα συναισθηματικά, ώστε να προστρέξουν σε βοήθεια υπερ της Ελλάδος. Θα καταφέρει άραγε να ξυπνήσει τα φιλελληνικά συναισθήματα αυτών των γυναικών που ζούνε μια άλλη ζωή; Η ταινία είναι εν μέρει αγγλόφωνη και γαλλόφωνη και περιέχει υπότιτλους. Μεγάλο μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε στην Εστία Νέας Σμύρνης ενώ το τραγούδι που επενδύει την ταινία είναι αποτέλεσμα εξαιρετικής δουλειάς της κας Μαίρης Καραλή και του μουσικού ομίλου του σχολείου μας.
https://youtu.be/Cf2IntXUFwI?si=G2cefOtZIf_Nx3Ub
Η διάκριση αυτή αποτελεί δικαίωση της συλλογικής προσπάθειας, της δημιουργικότητας και της ιστορικής ευαισθησίας των μαθητών και μαθητριών μας, και μας γεμίζει αισιοδοξία και έμπνευση για το μέλλον!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στις εκπαιδευτικούς κα Ξανθή Τσαπάρα και Μαίρη Καραλή για την εξαιρετική δουλειά τους και την ψυχή που έβαλαν σε κάθε πτυχή αυτής της δημιουργίας!

Την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου, οι Όμιλοι Ρητορικής του ΠΓΕΣΣ, με υπεύθυνες καθηγήτριες τις φιλολόγους Βελεγράκη Καλλιόπη και Λαμπίδη Μαρία, πραγματοποίησαν επίσκεψη στα Εκπαιδευτήρια «Μαλλιάρα» με σκοπό τη διεξαγωγή φιλικών αγώνων επιχειρηματολογίας. Η συνεργασία των ομίλων ρητορικής των δύο σχολείων, που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη σχολική χρονιά (2024-25), είναι πολύ σημαντική για την εξοικείωση των μαθητών μας με το πνεύμα των αγώνων σε ένα περιβάλλον μη ανταγωνιστικό και ευχάριστο.
Οι μαθητές των Ομίλων μας, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα προετοιμασίας, επέδειξαν άριστες ρητορικές ικανότητες και νίκησαν σε δύο από τα τρία debates στα οποία συμμετείχαν. Η κριτική επιτροπή, η οποία απαρτιζόταν από τελειόφοιτους φοιτητές της Νομικής, συνεχάρη το σχολείο μας, δίνοντας ενθάρρυνση σε όλους μας να συνεχίσουμε αυτό το δημιουργικό «ταξίδι» μας στη Ρητορική.
Ευχαριστούμε θερμά το Γραφείο Εκπαίδευσης του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου και την Προϊσταμένη κ. Μεϊδάνη για την ευγενική προσφορά του πιστοποιημένου Σεμιναρίου ΚΑΡΠΑ (ERC) σε 13 εκπαιδευτικούς και 5 μαθητές/τριες του Ομίλου Υγείας του σχολείου μας.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες ζωής στους συμμετέχοντες.
Είναι πάντα ευχής έργο να εμπλουτίζεται η «αλυσίδα της ζωής» με νέα, εκπαιδευμένα μέλη και να μας δίνεται η δυνατότητα να συμβάλλουμε ουσιαστικά στην προστασία και υποστήριξη των συνανθρώπων μας.
Για δεύτερη χρονιά, με περηφάνια και ενθουσιασμό, ομάδα εθελοντών του Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης συμμετείχε ενεργά στον 42ο Μαραθώνιο της Αθήνας, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας βρέθηκαν στο σταθμό τροφοδοσίας του 3ου και 8ου χιλιομέτρου της διαδρομής των 10 χλμ., προσφέροντας νερό και ισοτονικά ποτά σε περισσότερους από 10.000 δρομείς. Περισσότερο, όμως, από την πολύτιμη πρακτική βοήθειά τους, οι εθελοντές μας μετέδωσαν θετική ενέργεια, ενθάρρυναν τους αθλητές και στήριξαν με χαμόγελο και ενθουσιασμό κάθε βήμα της προσπάθειάς τους. Με φωνές, χειροκροτήματα και συνθήματα, έγιναν μέρος της μοναδικής ατμόσφαιρας του Μαραθωνίου, δίνοντας δύναμη και έμπνευση σε όλους όσοι έτρεχαν.
Η συμμετοχή αυτή αποτελεί για τους μαθητές μας μια πολύτιμη εμπειρία ομαδικότητας, κοινωνικής προσφοράς και σεβασμού στην ανθρώπινη προσπάθεια, υπενθυμίζοντάς μας πως ο αθλητισμός δεν είναι μόνο επίδοση, αλλά και πνεύμα, επιμονή και αλληλεγγύη. Συνολικά συμμετείχαν 19 μαθητές/τριες της Γ Γυμνασίου (Αβράμη Β., Απικιάν Α., Βασιλακοπούλου Ελ., Γεωργοπούλου Ερ., Γιάννακας Ν., Γιαννούδη Ηλ., Δημητρέλου Τ., Καλαφάτης Γ., Καραγκιοζόπουλος Δ., Κοντοσφύρης Β., Κορωναίος Α., Κουρκουμέλη Μ., Κούτσουρης Αν., Κράνης Δ., Λελεδάκη Μ., Μελή Δ., Νίκα Μ., Πετρέας Φ.).